Trincomalee

16 januari 2019 - Trincomalee, Sri Lanka

Haiii,

Sochtends om 11 uur had ik de bus naar trincomalee. Ik vind hier in de bus zitten heel erg leuk want je zit alleen maar tussen de locals die af en toe een leuk praatje met je proberen te maken. Dus na 5 uur in de bus kwam ik aan in trincomalee en moest ik nog een stukje met de tuktuk om bij het hostel te komen. Ik merkte al dat het heel rustig was overal, en later hoorde ik van de hosteleigenaar dat de tamils hier vakantie hebben. De snorkeltripjes zijn daarom ook allemaal dicht, maar dit wist ik gelukkig al van wat Fransen die ik in Jaffna tegengekomen was. In het hostel deel ik een 10 persoonskamer met een iemand uit Noorwegen. 'Savonds hebben we wat zitten kletsen met de eigenaar die blijkt heel rijk te zijn, maar de bank zit achter hem aan dus hij moest vluchten. Beetje een vaag verhaal haha.

De volgende dag ben ik na eindelijk heerlijk lang uitslapen naar hetzelfde restaurantje gegaan als de avond ervoor voor banana pancakes en het hele lieve vrouwtje dat daar werkt. Daarna in alle rust naar het strand en daar heb ik heerlijk op een houten strandstoel gelegen. Dit precies had ik even nodig. Geen drukte, geen verkopers, geen drukke straat met auto's, geen mensen die iets van je willen. Heerlijk. Helaas was er daarna niemand in het hostel dus was ik alleen in die 10 persoonskamer helaas haha. Ook wel eens lekker, maar de praatjes van de hosteleigenaar was ik inmiddels wel een beetje zat. ;) Ik ben wel verschrikkelijk verbrand (natuurlijk) ondanks goed insmeren en maar 3 uurtjes in de zon. Dus slapen was een beetje vervelend.

De volgende dag dus in de schaduw gezeten en 'savonds gegeten met 4 jongens die net aangekomen zijn en waarvan ik er 1 al eerder gezien heb in Anuradhapura.

Morgen weer verder naar Dambulla, waar ik een van de rotsen van Sigiriya ga beklimmen hopelijk :)

1. Johan:
    16 januari 2019
    Hondje meenemen?
  2. Mieke Punselie:
    18 januari 2019
    Leuk je verhalen te lezen. Hoe is de temperatuur van het zeewater?