Unawatuna, Galle, Hikkaduwa

26 februari 2019 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Afgelopen aantal dagen was ik te vinden in Unawatuna, Galle, en Hikkaduwa. Unawatuna viel me een beetje tegen. Dat was omdat mijn hostel vrij ver van alles vandaan was en er een irritant meisje was die om me heen hing. Jungle beach was wel echt heel erg mooi.
Maar ik besloot dus om na een dag weer weg te gaan. Galle was ongeveer 20 min met de bus en daar was ik zo. Galle heeft een Dutch Fort waarbinnen het een soort klein Europa is. Ineens is het on-Aziatisch gezellig met terrasjes, winkeltjes en kleine straatjes. Galle vond ik dus ook echt superleuk! Je kon bovenop de rand van het fort klimmen en hier heb ik een uur de zonsondergang zitten kijken. Overal waren schoolklassen met wat leek op schoolreisjes en dat betekent allemaal zwaaiende kinderen. Echt zo leuk is dat ook!! Ik heb hier nog even rondgelopen maar aangezien het maar klein is had ik ook dit wel na een dag gezien.
Ik besloot dus weer door te gaan naar Hikkaduwa waar (waar niet de afgelopen 3,5 week) allemaal strand is en leuke winkeltjes. Ik sliep in een hostel voor €3,50 inclusief ontbijt bij een heel lief vrouwtje. Ze noemde me ook haar dochter en ik voelde me helemaal thuis :). Ik ben hier 2 dagen nog gebleven, ben nog een halve stalker uit Mirissa tegengekomen wat even vervelend was, maar besloot ook dat ik toe was aan mijn laatste bestemming.
Terug naar Negombo dus waar ik een heerlijk luxe hotel met zwembad geboekt had waar ik uitgebreid mijn spullen kan inpakken en even tot rust kan komen. Negombo ben ik al geweest helemaal aan het begin van deze reis dus daar hoef ik verder niet van alles te bekijken meer. Ik heb dus ook heerlijk gechillt aan het zwembad en in mijn 2 persoonsbed met 4 kussens in de airco gelegen.