Dambulla en Sigiriya

18 januari 2019 - Sigiriya, Sri Lanka

Ik weet elke keer niet welke begroeting ik moet doen dus ik begin wel gewoon uit het niks vanaf nu. Sorry ik ben niet die perfect travelblogger hoor.

Afgelopen 2 dagen ben ik in Dambulla geweest. Dit ligt heel dicht bij het bekende Sigiriya waar je rotsen kunt beklimmen. Na weer 3 uurtjes in de bus kwam ik aan in een heel chill hostel waar al wat mensen buiten zaten te kletsen. Ik had gelijk een gesprek met een gezellige gast uit nederland en we spraken af om de volgende dag samen een rock te beklimmen. Later sloot een Duitse meid nog aan bij ons plan voor de volgende dag. Ik heb daar heel de middag en avond op de gezamelijke plek een beetje biertjes gedronken en gekletst met iedereen.

De volgende ochtend zijn we de de Pidurangala rock gaan beklimmen. Er zijn er dus twee, en dit is de goedkope van de twee want deze was 2 euro en die andere was 30 euro. Aangezien we gehoord hadden dat deze even leuk was hebben we deze gedaan. Het grootste deel van de klim waren steile stenen traptredes. Het laatste deel was het pittigst, want hier moesten we echt wat rotsen over klimmen en gevaarlijk doen. Mam, jij had dit niet leuk gevonden ;).
Eenmaal boven was het het allemaal dubbel en dwars waard, want jezus dit was wel echt heel mooi! Je had een soort panorama uitzicht over wat leek half Sri Lanka en er was bijna niemand dus er waren ook geen lelijke toeristen om het beeld te verpesten. We hadden uitzicht op de Lions Rock (die van 30 euro) en het is bizar om te zien hoe een landschap best vlak is en er dan ineens een enorme rots de lucht in duikt. Echt heel vet!
Ik had bovenop de rots even een besefmomentje dat ik dit wel allemaal in mijn eentje even geflikt heb. Helemaal middenin Sri Lanka uberhaupt komen, een tuktuk regelen die beneden rustig staat te wachten, 2 mensen die keigezellig met me mee waren en een fucking grote rots beklimmen. Toch wel een beetje trots op mezelf.

Hierna deden we dezelfde klim naar beneden, gingen we naar een soort kruidentuin met de tuktuk, en lieten we ons afzetten bij een cave tempel. De tempel is dus in de rotsen gebouwd. Ik was even vergeten dat je in de tempels bijna een boerka aan moet dus die moest ik daar even regelen. Ik heb al best veel tempels gezien dus na 10 minuten was ik er wel klaar mee.

Inmiddels was het al 2 uur smiddags dus gingen we even rice & curry eten bij een lokaal tentje voor 1 euro pp en daarna lekker chillen bij het hostel. Die curry's hier zijn trouwens echt heel erg lekker en gaan eten bij lokale tentjes is bijna het leukste om hier te doen. De mensen zijn zo ontzettend lief en de hele ervaring van met je handen moeten eten is echt lachen.
Dus 's avonds een beetje gezeten en gekletst weer met een Chinees, Koreaan, Canadees, Tsjechen, Duitse en 3 andere Nederlanders. De hele wereld komt hier, maar Nederlanders zijn duidelijk in de meerderheid.

Morgen weer door.

Groetjesssss

1. Elly:
    19 januari 2019
    Hahaha waarschijnlijk was ik vroeger op die dure rots die toen nog cheapie was (was trouwens wel een roltrap) hahaha mamsie
  2. Johan:
    19 januari 2019
    Ga zo door, zonder inleiding, haha.
  3. Jan Vonk:
    19 januari 2019
    Een beetje trots?? Je mag supertrots op jezelf zijn!!!!😍😚🤗 Wij zijn zeker ook trots op jou en blij dat je het lekker naar je zin hebt daar. Super!! Omi Opi
  4. Jannie:
    20 januari 2019
    Hoi, ha ha, ik ben apetrots op je, eigenlijk gorilla trots, dat is nog meer hoor. Ik geniet van je mooie verhalen en foto's en wat spreek je al veel internationale jongelui. Gezellig hoor. Ga maar zo door en geniet van al het moois wat er te zien is. Groetjes uit een koud Nederland🤗👋