Mirissa en Weligama

21 februari 2019 - Mirissa, Sri Lanka

Ik hou jullie wel goed op de hoogte he ;)

Afgelopen week en paar dagen kwamen bijna allemaal op hetzelfde neer. Ik was eerst in een hostel in mirissa. Ik heb hier 5 nachten geslapen en alleen maar gechillt met de gasten die in het hostel werkten en alle backpackers. Een van de backpackers uit portugal bleek vorig jaar 9 maanden in wagenberg te hebben gewoond en in terheijden te zijn geweest. Hoe klein is de wereld. We zijn bijna alle avonden met zn allen naar de feestjes geweest die hier in Mirissa elke avond gaande zijn. Rond 22:00 gaat er vuurwerk af op het strand en dat geeft aan waar het feestje die avond is. Elke avond is er namelijk een feest bij een bar waar iedereen dan ook is. Deze feestjes zijn echt super leuk en zo anders dan in Breda uitgaan. Je staat met je blote voeten in het zand en iedereen is aan het dansen en drinken. Het is een grote blije bende.
Overdag was het vooral lekker op het strand liggen en uitrusten. Mijn favoriet is hier secret beach, een rustig klein strandje met heel mooi blauw water. Ik ben hier 4 volle dagen geweest volgens mij.

Een avond was ik wat gaan eten met 2 anderen bij een hostel in de straat tegenover mijn hostel. Dit zag er zo chill uit dat ik daarheen ben verplaatst voor wat verandering. Wel met een klein beetje pijn in mijn hart want ik had het echt wel leuk met alle hostelmensen. Maar achteraf ben ik hier heel blij mee. Voor evenveel geld had ik hier een superrelaxte kamer met airco en veel ruimer. Ik leerde ook Eva, Noa, Joris en Frank kennen waar ik de dagen erna ben geweest. Eva en Noa zijn twee amsterdamse meiden. We konden echt zo lekker lachen en kletsen over van alles en nog wat. We gingen nog naar de feestjes en vooral chillen. Bij de feestjes waren ook de jongens van het andere hostel weer dus dat was helemaal top. Joris en frank gingen al naar weligama en dag eerder dan wij. De dag erna dus gingen wij ook naar weligama, ook weer met een beetje pijn want ik ben dus 9 dagen in mirissa geweest en heb daar echt zoveel leuke dingen meegemaakt. In weligama kwamen we Joris en Frank heel toevallig daar weer tegen in een restaurantje en zijn we nog samen naar een soort bar geweest savonds met de tuktuk die zij gehuurd hadden. We zijn nog even flink door de weg gezakt en aangehouden door de politie maar is allemaal goedgekomen.

Nu afscheid genomen van iedereen want voor de laatste dagen ga ik richting het vliegveld en de anderen nog de andere kant op. Alweer met een beetje pijn want afscheid nemen van mensen waar je zulke leuke bijzondere momenten mee deelt is echt niet leuk.

Maar nu nog even genieten van de laatste dagen!!

1. Jannie:
    21 februari 2019
    Tjonge, jonge wat maak je veel leuke mensen mee. Nog heel veel plezier voor de laatste dagen op Sri Lanka gewenst! Liefs oma 😊👋
  2. Jannie:
    21 februari 2019
    Tjonge jonge wat maak je heel veel leuke mensen mee. Nog heel veel plezier gewenst voor de laatste dagen op Sri Lanka. Liefs oma 😊👋
  3. Elly:
    Yes...de surfplank foto!
  4. Johan:
    22 februari 2019
    Zeker, wij weten nu (bijna) alles.
  5. Marloes:
    26 februari 2019
    Hoi Silke, wat een mooie leuke foto's! Heb af en toe ook meegelezen op je blog. Zo te zien en lezen heb je een toptijd gehad! Ik heb ook hele sweet memories aan Sri Lanka omdat ik hier samen met jouw moeder was, herkende ook veel plekjes!
    Geniet nog van je laatste dagen en veel plezier straks weer thuis. (Het is hier ook al 17° 😉)