Anuradhapura

11 januari 2019 - Anuradhapura, Sri Lanka

Heeey,

Een paar daagjes verder begin ik erin te komen. Heb wat leuke mensen leren kennen en voel me wat meer op mijn gemak.

Eergister besloot ik een berichtje op facebook te zetten of iemand zin had om iets te drinken. 2 belgen reageerden, waar ik ook daadwerkelijk iets mee gedronken heb, maar ook een meisje reageerde dat ze de volgende dag naar Anuradhapura ging en of ik mee wilde. Jahoorr. Dus zodoende de volgende dag 4 uur lang met haar, een monnik, non en wat oude vrouwtjes en kindjes in een lokale bus hobbelen. Het zijn echt een stelletje ideoten op de weg, jezus. Als je bus gaat inhalen en je denkt 'nee er komt een tegenligger, het zal toch niet' dan zal het wel en rij je recht op de auto af. Ik leef nog@6

We kwamen aan bij wel een grappig hosteltje, checkten in en gingen even rondkijken voor een supermarkt. Bij de mini supermakt werken hier zo'n beetje 30 mensen. Een bij elke weegschaal, 3 bij elk pad, 2 mensen om je spullen in te pakken. Toen we stiekem vroegen aan de casière of we de inpakkers fooi moesten geven stonden er in no time 5 meisjes bij om te helpen met engels en stonden we allemaal te giechelen om de gebarentaal.

In de avond besloten we iets te eten bij een tentje met locals en kregen we no spicy food. Tja je snapt hem. Ik ging dood. 😂
Toen we weggingen bleef de eigenaar met ons kletsen en vertelde hij al snel dat hij naast zijn wife nog 2 girlfriends had. Zijn vrouw wist dit gewoon, maar 'no love, only sex!'. Hij liet ook foto's van zijn kinderen zien. Hoe snel je mensen hier leert kennen is niet normaal.

'Savonds heb ik een avondtour gedaan.
Was lachen, heb een huge tempel gezien en allemaal biddende mensen en monniken. Serieus wel echt mooi hoor, maar ja meer dan dit was het niet.

Volgende ochtend zijn we gaan fietsen voor 2 uurtjes. Hebben we weer tempels en mega buddha's gezien. Laten we zeggen dat het fietsen leuker was omdat je dan echt leuk de omgeving ziet. Verder ben ik een klein beetje een cultuurbarbaar en ga ik het ook hier niet mooier maken dan het was.

'Savonds ben ik wat gaan eten met een Frans meisje, Nederlandse guy en het meisje waarmee ik al was. Dit was echt heel leuk bij een restaurantje met hele lekkere fruitsalades. Was heel gezellig!

Wat me tot nu toe opvalt aan Sri Lankanen is dat ze echt oprecht heel geïnteresseerd, behulpzaam en aardig zijn. Soms willen ze ook iets verkopen natuurlijk maar ze helpen continu met de weg vinden, of bijv als je loopt te kloten met je fiets. En hoe leuk is het om elke keer naar volwassenen of kindjes hallo te roepen of een lieve glimlach te krijgen. Daar word ik echt blij van :)

Aangezien het poepweer wordt komende dagen ga ik proberen te vluchten door het strand even uit te stellen en naar het noorden te gaan waar het droog is. Jaffna is next.

Groetjesss

1. Eveline:
    11 januari 2019
    ❤️ genieten meissie
  2. Mimi:
    11 januari 2019
    Hee lieve Silke, leuk je blog! En hoewel je het laconiek beschrijft, toch wel toffe foto’s hoor! Las net ook je vorige post (heel herkenbaar). Fijn dat je nu geniet met leuke mensen. Liefs uit Leiden!