De vlucht en Negombo

9 januari 2019 - Negombo, Sri Lanka

Hello hello,

Op 7 januari was het dan zo ver. Ik vloog naar Sri Lanka. Na een afscheid van iedereen in Nederland op een feestje en op het vliegveld van papa, mama en Eva kon ik door de douane het vliegtuig in. Beetje huilen, beetje blij dat ik sommige mensen effe niet meer hoef te zien (grapje x).

Eerst een overstap in Zürich, toen naar Muscat (Oman), en daarna naar Colombo. De vlucht naar Muscat was midden in de nacht en helaas had ik pech met een stinkende Aziaat naast me ☹. Ik heb ook ondanks wat slaappillen niet kunnen slapen. Daarna naar Colombo heb ik nog wel een uurtje kunnen pitten, maar dit was ook niet heel comfortabel. De laatste vond ik ook wel de spannendste vlucht want we bleven op het einde veel te lang maar over het water vliegen. Je hebt zo'n aftelklokje op je tv'tje om te kijken hoe lang de vlucht nog duurt. Bij 10 min was er nog steeds water, bij 7 min ook, bij 3 ook nog maar we waren wel aan het landen! Hallo! Dus ik besloot de andere kant op te kijken waar ik gelijk een flinke bos armhaar en een snor ontdekte bij mijn dikke Duitse buurvrouw. Toch maar naar het water kijken dus.

Eenmaal geland (op de grond gelukkig) was het vrij makkelijk binnen te komen in Sri Lanka. Ik werd opgehaald door een tuktuk van mijn hostel en ik kwam in het hosteltje aan. Superleuk eenpersoonskamertje met een bed en badkamertje. De mevrouw van het hostel is ook de liefste ooit. Ze heeft echt een hele lieve glimlach. Ik heb gedoucht, ben naar een supermarkt gegaan voor eten en toen proberen te slapen.

Helaas ging dit niet zo makkelijk. Ik was echt oververmoeid en helemaal overdonderd door alle indrukken. Ik was ineens best wel bang. Ik ben natuurlijk helemaal alleen, met geen idee waar ik naartoe moet gaan allemaal en daarnaast waaide het buiten en was het 27 graden in mijn kamertje. Een halve paniekaanval en een belletje en wat appjes naar huis later ben ik om 2 uur snachts in slaap gevallen en heb ik geslapen tot 12 uur.

Met nieuwe moed ben ik deze dag strandtentjes gaan kijken. Ik ben er bij 3 geweest en heb over het strand gelopen. Het is verder niet een heel bijzonder mooi strand. Wel is het heeel groot en veel te warm om erop te liggen.

Inmiddels een airco gefixt en ga hier vrijdagochtend weg. Nog even bedenken wat ik dan ga doen 😉

Groetjes!!

Ps nog steeds wel zin in hoor! Alleen een beetje moe

1. Lisanne:
    9 januari 2019
    Zo leuk om te lezen Sil!! Die angst is volkomen begrijpelijk en hoort er wel een beetje bij natuurlijk, maar het gaat vast helemaal goed komen! You can do this!!!!!

Nu al zin om je volgende reisverhalen te lezen.