Mijn reis naar Sri Lanka!

7 januari 2019 - Terheijden, Nederland

Heeyy,

Welkom op mijn reisblogje waar ik af en toe wat leuke verhaaltjes en foto's op ga plaatsen van wat ik de komende tijd ga doen in Sri Lanka. Toch wel leuk om iets bij te houden voor de opa's, oma's, andere familieleden en wie het nog meer allemaal leuk vind om me te volgen :)

Even een kort intro over hoe deze reis tot stand is gekomen:

Ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik denk dat ik nog nooit zo blij ben geweest, want jezus wat heeft school mij veel energie gekost. Die ellendig-lange dagen met zoveel onzin, dan thuiskomen en niet eens van die onzin af zijn, én dat ze me serieus konden verplichten om dat te doen ook. Rot op joh, ik bepaal zelf wel wat ik wel wat ik nodig vind voor mezelf. Eigenlijk heel jammer dat school zo is, want op deze manier hebben ze er wel voor gezorgd dat ik voorlopig geen zin heb om meer te leren. Vandaar mijn tussenjaar!
Vanaf juni had ik geen verplichtingen meer en kon ik zonder plan eens te gaan bekijken wat ik wilde met de komende tijd.

Mijn doel was (en is) om iets leuks te maken van dit jaar, maar wat, waar en hoe? Geen idee. Mijn plan was om eerst eens te gaan beginnen met een baantje zoeken. Hierbij kwam ik er gelijk al achter dat het vrij lastig is om een leuk baantje te vinden als je maar een middelbare school diploma hebt en dat veel baantjes me echt poep lijken. Maarr mijn doel was wel om iets leuks te vinden, en ben hier ook voor gegaan.
Het leek me altijd al leuk om in een kledingwinkel te werken en ben gaan solliciteren eerst bij Bershka (dit was helemaal niks), en later bij Vero Moda. Hier werd ik aangenomen en heb ik nu inmiddels 4 maanden gewerkt met echt heel veel plezier. Voor mij is het elke keer nog een spannende uitdaging om aan iets nieuws te beginnen, hier mezelf te kunnen zijn en me te mengen met mensen die elkaar al kennen, maar ik heb hier echt superleuke mensen leren kennen die me veel geleerd hebben. Bij Vero kon ik echt mezelf zijn waardoor ik me elke dag gewoon chill voelde om erheen te gaan. Eerdere baantjes heb ik wel gehad, maar heb ik dit nog niet ervaren omdat je daar al snel 'bij'personeel bent wat niet alles kan en mag. Bij Vero was ik echt een parttimer (bijna fulltimer) waaraan bijna alles geleerd werd en ik werd echt wel serieus genomen, ook al was ik pas 17 (inmiddels 18). Daarnaast heb ik me ook nuttig gevoeld, want elke dag op werk, hoe saai of leuk de dag ook was, ik had er uiteindelijk geld mee verdient en dus iets bereikt. Dat kon ik van school niet zeggen.
Ik ben heel blij dat ik al meegemaakt heb dat werken ook echt wel leuk kan zijn.

Wel was het aan het kriebelen om toch nog iets vets te doen in mijn tussenjaar. Nog iets anders dan werken en chillen in het weekend. Ik heb ontzettend veel gegoogled, tips en verhalen van anderen aangehoord en van alles opgezocht over vrijwilligerswerk, reizen, werken in het buitenland, campingwerk, skileraar worden etc etc.
Uiteindelijk kwam ik uit op Sri Lanka. Een relatief klein en makkelijk bereisbaar land in Azië (en dus goedkoop) en dus echt een backpackland wat ook prima te doen is als vrouw alleen. Of dit ook echt zo is, moeten we nog achter komen de komende tijd. Ik vlieg in ieder geval op 7 januari voor bijna 2 maanden naar Sri Lanka in mijn eentje!

Ik heb er keiveel zin in en hoop dat jullie het leuk gaan vinden om mij te volgen!

Groetjes!

1. Reislogger:
    17 december 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Oma Els:
    26 december 2018
    Lieve Silke. Je hebt een mooi en duidelijk verhaal geschreven over jezelf. Wij hebben (natuurlijk) je schooltijd gelukkig kunnen volgen al die jaren, je verhalen gehoord bij een kop thee of limonade als je uit school hier kwam. Daarvan hebben we enorm genoten en weten dan ook wat je wel en zeker NIET wilde. Dus voor ons is je verhaal duidelijk en verbazen ons niet over je keuzes. We wensen je dan ook een heeeeel fijne en mooie tijd toe tijdens je reis en hopen je weer veilig en gezond terug te zien. Leuk om je te volgen op je blog. Dikke kus en knuffels van