Ella

27 januari 2019 - Ella, Sri Lanka

Ella is de meest toeristische stad waar ik tot nu toe geweest ben. Het ziet er super fancy uit, overal restaurantjes, barretjes en souvenirwinkeltjes.
De middag dat ik aankwam heb ik niet veel gedaan. Ik ben wat rond gaan lopen en mijn was bij de laundyservice in gaan leveren. In mijn hostel was niet zoveel te beleven. Er waren 2 zieken, een chinees en een rare hippie op mijn kamer en veel contact kreeg je daar niet mee. 'Savonds ben ik wat gaan eten bij een leuk tentje met live muziek. Heerlijk zo in mijn eentje totdat ik aangesproken werd door een gast uit dubai die vond dat ik er zielig uitzag (thanks, had het prima naar mijn zin) en hij nodigde me uit wat te gaan drinken bij een bar met zijn vrienden. En zo belandde ik in een bar met veel mensen met dreadlocks en 5 jongens uit dubaï. Gezellige avond gehad.

De volgende dag ging ik eerst van hostel wisselen naar een hostel dat nog helemaal verbouwd werd, en daarna wat ontbijten. Daar alleen zittend kwam een Nederlandse jongen binnenlopen die me kwam vergezellen en zo liep het dat we daarna gezellig samen de little adams peak (berg) gingen beklimmen. Halverwege kwamen mensen naar beneden half in paniek dat er bijen boven op de top waren die staken dus we zijn maar omgedraaid en een andere berg gaan beklimmen. Ella's rock, waar ik me even niet op voorbereid had. Dit was een pittige wandeltocht van 1,5 uur waarvan de laatste 45 min heel stijl omhoog en dat alles om 12 uur op het warmst van de dag. Eenmaal boven waren we kapot maar het was het wel waard. Je had daar heel mooi uitzicht over de bergen en Ella.
Naar beneden was een stuk makkelijker maar beneden aangekomen konden we nog steeds wel wat afkoeling gebruiken. Dus we huurden een scooter en gingen naar Ravana waterfalls. Daar kon je helaas niet in zwemmen dus gingen we naar een andere, de Ella wala falls en moesten hier tot mijn grote vreugd 10 min stijl omhoog klimmen haha. Maar dit was het nog meer waard dan Ella'a rock. Vanaf heel veel meters boven ons stortte liiiiiters water tegelijk naar beneden in een soort natuurlijk zwembad om vervolgens weer door te stromen naar beneden. Overal spatte water heen dus we waren al gelijk nat. We gingen zwemmen en proberen onder de waterval te staan. Dit kon natuurlijk niet want je gaat zowat dood als je dat water op je krijgt. ;)
Het mooie was dat wij echt de enige waren bij zo'n soort enorm mooie en onontdekte waterval. Een van de vetste dingen tot nu toe!
Hierna gingen we terug met de scooter, even douchen en daarna zijn we wat gaan eten en drinken.

De volgende dag ben ik nogmaals van hostel verandert en kwam in een gezellig hosteltje met leuke eigenaar. Hier ben ik nog 2 dagen gebleven, souvenirwinkeltjes gedaan, theeplantages gezien, de ninearchbridge (zie foto) en gechillt. Op de laatste avond was ik wat drinken met 3 anderen die ik hier ontmoet had en werden we ineens op straat aangesproken door 2 mensen die allemaal backpackers van over de hele wereld bij elkaar probeerde te krijgen. Dus zo kwamen we terecht in een bar met nog zo'n 25 andere backpackers. Hier ben ik nog een tijdje gebleven maar ik voelde me niet heel lekker, de afgelopen dagen al niet, dus besloot terug te gaan. Wel heel jammer want het was wel heel gezellig.

De mensen in het hostel gingen allemaal naar Tangalle, dus ik besloot met ze mee te gaan. Naar het strand dus!

1. Johan:
    28 januari 2019
    Ik geloof dat die brug een beetje hoog is.
  2. Jannie:
    28 januari 2019
    Wow, wat heb je alweer veel moois gezien. Prahtige foto's. Ga zo door!!! Gr. Oma 👋